skip to Main Content

Απολογισμός 2022 για το Solo Teatro

Το 2022 ήταν για το Solo Teatro μια καλή χρονιά, αν μάλιστα τη συγκρίνουμε με τις δυο προηγούμενες θα μπορούσαμε να πούμε πως ήταν μια εξαιρετική χρονιά. Πρώτα από όλα γιατί ξανάνοιξαν τα θέατρα και μπήκαν σε ρυθμούς κανονικότητας προ-πανδημικούς σχεδόν. Με τόση λαχτάρα των ανθρώπων του θεάτρου συσσωρευμένη από τη στέρηση δυο χρόνων, σίγουρα δεν εκπλήσσει ο αριθμός των παραστάσεων αλλά και η ποιότητα πολλών από αυτές. Ποσοτικά λοιπόν πιο πλούσια (ελπίζουμε και ποιοτικά πιο ενδιαφέρουσα) η φετινή θεατρική “σοδειά” για το Solo Teatro. Ας τα δούμε με τη σειρά:

ΠΡΕΜΙΕΡΕΣ 2022

ΕΛΛΑΔΑ

Αθήνα

Τα κορίτσια δεν πρέπει να παίζουν ποδόσφαιρο, της Μάρτα Μπουτσάκα, σε σκηνοθεσία Θοδωρή Βουρνά στο Θέατρο 104.

Σφαγή της Λιουίζα Κουνιγιέ, σε σκηνοθεσία Μαριτίνας Πάσσαρη στο Στούντιο Μαυρομιχάλη. Πρώτη παρουσίαση του έργου και της συγγραφέως στην Ελλάδα.

Αριζόνα, του Χουάν Κάρλος Ρούμπιο, σε σκηνοθεσία Παντελή Δεντάκη στο Θέατρο Σταθμός

Το χελιδόνι, του Γκιλιέμ Κλούα, σε σκηνοθεσία Αντώνη Γαλέου στο Θέατρο Μουσούρη

Μια άλλη Θήβα, του Σέρχιο Μπλάνκο, σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου στην κεντρική σκηνή του Θεάτρου του Νέου Κόσμου

Το σχολείο της ανυπακοής του Πάκο Μπεθέρα σε σκηνοθεσία Αποστόλη Ψαρρού στο Θέατρο Φούρνος

Θεσσαλονίκη

Πράγα, του Χαβιέρ δε Διός σε σκηνοθεσία Θέμη Θεοχάρογλου στο ΚΘΒΕ (Φουαγιέ ΕΜΣ) Πρώτη παρουσίαση του έργου και του συγγραφέως στην Ελλάδα.

Πάτρα

Μαμά, της Μάρτα Μπαρσελό, σε σκηνοθεσία Ιόλης Ανδρεάδη, στο Θέατρο Όροφως.

Ηράκλειο

Μονογαμία, του Μάρκο Αντόνιο ντε λα Πάρα, σε σκηνοθεσία Πέτρου Μαυροματίδη από το Σχήμα 7

Κέρκυρα

Ο τραπεζίτης, των Ιγνάθιο δελ Μοράλ και Ερνέστο Καμπαγιέρο σε σκηνοθεσία Βαρβάρας Δούκα στο ΔΗΠΕΘΕ Κέρκυρας (παρουσιάστηκε για λίγες παραστάσεις και στην Αθήνα, στο Θέατρο 104)

Κομοτηνή

Η αιώνια ειρήνη, του Χουάν Μαγιόργκα, σε σκηνοθεσία Μυρσίνης Λαντζουράκη από το ΔΗΠΕΘΕ Κομοτηνής

ΚΥΠΡΟΣ

Πριν έρθει ο Γερμανός, της Μάρτα Μπαρσελό, σε σκηνοθεσία Κώστα Σιλβέστρου στο Θεατράκι του ΡΙΚ (Λευκωσία) Πρώτη παράσταση του έργου στην ελληνική γλώσσα.

ΣΥΝΕΧΙΣΤΗΚΑΝ ΑΠΟ ΤΟ 2021

Φουέντε Οβεχούνα, του Λόπε δε Βέγα, σε σκηνοθεσία Ελένης Ευθυμίου στην κεντρική σκηνή του Εθνικού Θεάτρου.

Η σιωπηλή λίμνη, του Νταβίντ Ντεσόλα, σε σκηνοθεσία Ελένης Σκότη στο Θέατρο Επί Κολωνώ.

Nerium Park, του Ζουζέπ Μαρία Μιρό, σε σκηνοθεσία Γρηγόρη Καραντινάκη, στο Θέατρο 104.

ΠΕΡΙΟΔΕΙΑ

Fuga- Η μεγάλη πλεκτάνη του Τζόρντι Γκαλθεράν σε σκηνοθεσία Σταύρου Στάγκου, αρχικά στο Θέατρο Λαμπέτη (Αθήνα) και μετά σε όλη την Ελλάδα.

ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΦΕΣΤΙΒΑΛ

Υποτιτλισμός της ισπανικής παράστασης Ηλέκτρα.25 του Atalaya Teatro σε σκηνοθεσία Ρικάρντο Ινιέστα για το Διεθνές Φεστιβάλ Αρχαίου Ελληνικού Δράματος που διοργανώνει το Διεθνές Ινστιτούτο Θεάτρου της Κύπρου (Πάφος και Λευκωσία)

11ο Ιβηροαμερικανικό Φεστιβάλ Θεατρικών Αναλογίων

  1. Πλακάκια, του Νταβίντ Ντεσόλα (παρουσία του συγγραφέα). Σκηνοθεσία: Νίκος Αρβανίτης
  2. Cliff (Γκρεμός) του Αλμπέρτο Κονεχέρο. Σκηνοθεσία: Αντώνης Γαλέος
  3. Ρίτα, της Μάρτα Μπουτσάκα. Σκηνοθεσία: Θοδωρής Βουρνάς
  4. Αγέλη, του Τζόρντι Καζανόβας. Σκηνοθεσία: Αγνή Χιώτη

 

ΝΕΕΣ ΜΕΤΑΦΡΑΣΕΙΣ

  1. Κόντρα στην αδελφοσύνη, του Εστέβα Σολέρ
  2. Fitzroy, του Τζόρντι Γκαλθεράν
  3. Μόνο μια φορά, της Μάρτα Μπουτσάκα
  4. Μια θεραπεία ολικής αλέσεως, των Κριστίνα Κλεμέντε και Μαρκ Ανζελέτ
  5. Πράγα, του Χαβιέρ δε Διός
  6. Χαμένοι, του Ραμόν Μαδάουλα

 

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΕ ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ ΜΕΤΑΦΡΑΣΤΩΝ

  1. Πάλμα της Μαγιόρκα: Σεπτέμβριος 2022. Πρώτη διεθνής συνάντηση έξι μεταφραστών με τους ντόπιους συγγραφείς.
  2. Διεθνές Σαλόνι Θεατρικού Βιβλίου στη Μαδρίτη: Οκτώβριος 2022 Συνάντηση 4 μεταφραστριών από ΗΠΑ, Αίγυπτο, Ιταλία και Ελλάδα με συγγραφείς από όλη την Ισπανία

Επισκέψεις θεατρικών συγγραφέων στην Ελλάδα

Φέτος είχαμε τη χαρά να υποδεχθούμε και πάλι μια πλειάδα διακεκριμένων θεατρικών συγγραφέων του Solo Teatro. Κάποιοι από αυτούς ήταν προσκεκλημένοι του Ινστιτούτου Θερβάντες (Νταβίντ Ντεσόλα, Μάρτα Μπουτσάκα), κάποιοι άλλοι προσκλήθηκαν από τους παραγωγούς των παραστάσεών τους (Σέρχιο Μπλάνκο από το Θέατρο του Νέου Κόσμου, Χουάν Κάρλος Ρούμπιο από την dinos film theatre και Χαβιέρ δε Διός από το ΚΘΒΕ) και ο Σέρτζι Μπελμπέλ μας επισκέφθηκε με τη γυναίκα του για τις καλοκαιρινές διακοπές του και παρακολούθησε τη γενική πρόβα του Αίαντα σε σκηνοθεσία Αργύρη Ξάφη στην Επίδαυρο.

ΝΕΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ

  1. Μια Θήβα, του Σέρχιο Μπλάνκο, από την Κάπα Εκδοτική
  2. Το σχολείο της ανυπακοής, του Πάκο Μπεθέρα, από τις Εκδόσεις Ίων

Και… ο λόγος για τον οποίο με έκανε ευτυχισμένη το 2022:

Ο τρίτος τόμος της Ιστορίας του Θεάτρου των Όσκαρ Μπρόκετ και Τζ. Χίλντυ από τις Εκδόσεις ΚΟΑΝ

Θέλω να ευχαριστήσω από καρδιάς για μια ακόμη φορά όλους τους συνεργάτες μου, παλιούς και νέους, όλους αυτούς που αγάπησαν και αγαπούν το ισπανόφωνο θέατρο και προσπαθούν μέσα σε τόσο αντίξοες από κάθε άποψη συνθήκες, κάποιες φορές ακόμα και αφιλοκερδώς, να αναδείξουν το έργο και να καταθέσουν σε αυτό ένα κομμάτι από την ψυχή τους. Νιώθω απέραντη εκτίμηση και ευγνωμοσύνη για όλους σας.

Θέλω να ευχαριστήσω όλους τους αγαπημένους συγγραφείς που μου εμπιστεύτηκαν τα έργα τους και με τιμούν με τη φιλία τους.

Θέλω επίσης να ευχαριστήσω το Ινστιτούτο Θερβάντες και ιδιαιτέρως την υπεύθυνη πολιτιστικών δράσεων κ. Νάννα Παπανικολάου, επί πολλά χρόνια αγαπημένη συνεργάτιδα και ακούραστη οργανώτρια του Ιβηροαμερικανικού Φεστιβάλ Θεατρικών Αναλογίων (μεταξύ πολλών άλλων πολιτιστικών εκδηλώσεων!), καθώς επίσης και τη διευθύντρια πολιτιστικών της Ελληνοαμερικανικής Ένωσης κ. Λίλα Μανιώτη για την πολύτιμη βοήθειά της και τη φιλοξενία στο Θέατρο της ΕΑΕ.

Τέλος ένα μεγάλο ευχαριστώ στους θεατές μας, αυτούς για τους οποίους οι συγγραφείς γράφουν, οι μεταφραστές μεταφράζουν, οι σκηνοθέτες σκηνοθετούν και οι ηθοποιοί παίζουν. Οι θεατές είναι οι αληθινοί πρωταγωνιστές του θεάτρου. Γι’ αυτούς γίνονται όλα και χωρίς αυτούς, θέατρο δεν υπάρχει.

Να είστε όλοι καλά, να έχετε μια όμορφη χρονιά και να ανταμώνουμε σε ανοιχτά, γεμάτα θέατρα με ενδιαφέρουσες παραστάσεις!Καλή χρονιά!

Back To Top