skip to Main Content
11ο Ιβηροαμερικανικό Φεστιβάλ Θεατρικών Αναλογίων. 1,8,15 και 22 Φεβρουαρίου στην Ελληνοαμερικανική Ένωση, Μασσαλίας 22, Κολωνάκι, Αθήνα. Είσοδος δωρεάν

11ο Ιβηροαμερικανικό Φεστιβάλ Θεατρικών Αναλογίων. 1,8,15 και 22 Φεβρουαρίου στην Ελληνοαμερικανική Ένωση, Μασσαλίας 22, Κολωνάκι, Αθήνα. Είσοδος δωρεάν

01, 08, 15 & 22.02.2022, 18.00

11ο Ιβηροαμερικανικό Φεστιβάλ Θεατρικών Αναλογίων

 

Το Ιβηροαμερικανικό Φεστιβάλ Θεατρικών Αναλογίων, το 2022, στην ενδέκατη διοργάνωσή του, επιστρέφει στην παραδοσιακή μορφή του με φυσική παρουσία, παρουσία των συγγραφέων των έργων που έχει συμπεριλάβει, τα οποία είναι:

Πλακάκια του Νταβίντ Ντεσόλα, Cliff (Γκρεμός) του Αλμπερτο Κονεχέρο, Ρίτα της Μάρτα Μπουτσάκα και Αγέλη του Τζόρντι Κασανόβας. Όλα είναι σκηνοθετούνται και παρουσιάζονται από Έλληνες σκηνοθέτες και ηθοποιούς, στα ελληνικά.

Ο Νταβίντ Ντεσόλα και η Μάρτα Μπουτσάκα θα είναι παρόντες, ενώ ο Αλμπέρτο Κονεχέρο και ο Τζόρντι Κασανόβας θα συνδεθούν διαδικτυακά για μια συζήτηση με το κοινό, μετά από την παρουσίαση του έργου τους.

Σε συνεργασία με την Πρεσβεία της Ισπανίας, το Sólo Teatro και την Ελληνοαμερικανική Ένωση.

Τις Τρίτες του Φεβρουαρίου, στις 18.00 ακριβώς.

 Θέατρο της Ελληνοαμερικανικής Ένωσης, Μασσαλίας 22, Κολωνάκι, Αθήνα.

Είσoδος δωρεάν, με μάσκα και επίδειξη στην είσοδο ισχύοντος πιστοποιητικού εμβολιασμού ή νόσησης Covid και ταυτότητας.

 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

01.02.2022, 18.00

Πλακάκια του Νταβίντ Ντεσόλα

Μετάφραση: Μαρία Χατζηεμμανουήλ. Σκηνοθεσία: Νίκος Αρβανίτης. Ηθοποιοί: Σπύρος Πούλης, Πέτρος Λαγούτης, Στέλιος Νίνης, Ντίνα Αβαγιανού, Μαρία Καρακίτσου.

Ο Πάκο και η Ντολόρες θέλουν να αγοράσουν ένα διαμέρισμα, αλλά έχουν λίγα χρήματα. Η Εταιρεία Κλαροσκούρο τους προσφέρει ένα επαναστατικό σύστημα αγορών. Μπορούν να αποκτήσουν, με την ανάλογη τιμή, μόνο όσα πλακάκια θεωρούν απαραίτητα και να πληρώνουν τα υπόλοιπα σιγά σιγά. Τα πλακάκια που δεν έχουν αγοραστεί συνδέονται με ένα σύστημα συναγερμού που ενεργοποιείται μόλις εντοπίσει ότι υπάρχει βάρος πάνω τους. Ο πωλητής ξέρει ότι τελικά η εταιρεία πώλησης θα κρατήσει το διαμέρισμα και τα χρήματα που έχουν ήδη πληρώσει οι πελάτες, επειδή θα πατήσουν μερικά από τα πλακάκια που δεν αγοράστηκαν. Ωστόσο, Πάκο και Ντολόρες θα αποκτήσουν μόνο τέσσερα πλακάκια, τα απαραίτητα για να τοποθετήσουν στο καθένα από ένα πόδι του κρεβατιού τους. Μέσα από ένα πολύπλοκο σύστημα με τροχαλίες, σανίδες κ.λπ., επιβιώνουν και φτιάχνουν τη ζωή τους σε αυτό τον χώρο. Όλα όμως περιπλέκονται όταν η πεθερά έρχεται να ζήσει μαζί τους και όταν λίγο αργότερα αποκτούν έναν γιο.

 

08.02.2022, 18.00

Cliff (Γκρεμός) του Αλμπέρτο Κονεχέρο

Μετάφραση: Μαρία Χατζηεμμανουήλ. Σκηνοθεσία: Αντώνης Γαλέος. Ηθοποιός: Δημήτρης Τσίκλης.

Λίγες μέρες πριν από την τελετή απονομής των βραβείων Όσκαρ το 1961, ο Μοντγκόμερι Κλιφτ ετοιμάζει την επιστροφή του στο θέατρο με τον Γλάρο  του Τσέχοφ. Έχει αποφασίσει  να εγκαταλείψει την κινηματογραφική του καριέρα και να απαλλαγεί από τις εντολές των στούντιο και τον βασανισμό του από τα ΜΜΕ. Πρώτα όμως πρέπει να κλείσει τους εκκρεμείς λογαριασμούς του με το παρελθόν: το τροχαίο που παραμόρφωσε το πρόσωπό του, τα ερείπια του ευνουχισμένου πόθου, τη σχέση του με τους συναδέλφους του κ.λπ. Το Cliff (Γκρεμός) ερευνά την τυραννία της μάσκας και την καταστροφή του ατόμου μέσα από τη φιγούρα ενός από τους πιο λαμπρούς ερμηνευτές στην ιστορία του κινηματογράφου. Ένας μονόλογος που στην πραγματικότητα είναι ένα πολυφωνικό έργο· μια φαινομενικά αφηγηματική κειμενική επιφάνεια που περιέχει μια ισχυρή δραματική δομή· ένα κείμενο στο οποίο ο ποιητικός λόγος αναδύεται ως ζωντανή θεατρική ουσία και αποτελεί έναν φόρο τιμής όχι μόνο στη φιγούρα του Μοντγκόμερι Κλιφτ, αλλά και στο ίδιο το επάγγελμα τού ηθοποιού.

 

15.02.2022, 18.00

Ρίτα (Θα σκότωνες κάποιον που αγαπάς;) της Μάρτα Μπουτσάκα

(διασκευή στην ελληνική πραγματικότητα)

Μετάφραση: Μαρία Χατζηεμμανουήλ. Σκηνοθεσία: Θοδωρής Βουρνάς. Ηθοποιοί: Αντώνης Γιαννακός, Πάρης Αλεξανδρόπουλος.

Ο Τόνι και η Στέλλα είναι αδέλφια. Εκείνος  επιλέγει πάντα τον πιο σύντομο δρόμο, ενώ εκείνη δεν μπορεί να πάρει αποφάσεις.  Όταν ο κτηνίατρος συμβουλεύει τον Τόνι να κάνει ευθανασία στη σκυλίτσα του, τη Ρίτα, η προσωπική του σιγουριά εξανεμίζεται. Αντίθετα, η Στέλλα έχει μια πολύ ξεκάθαρη γνώμη για το ποια απόφαση πρέπει να παρθεί. Όταν όμως ο Τόνι θέτει το ίδιο θέμα για τη μητέρα τους, η κατάσταση στην οικογένεια γίνεται εκρηκτική.

Η Ρίτα είναι είναι ένα έργο που μιλάει για την οικογένεια, για τα αδέλφια, για τους δεσμούς των παιδιών με τους γονείς και ταυτόχρονα για τη δυσκολία του να “αφήσουμε να φύγουν” όσοι αγαπάμε. Θέτει το ζήτημα τού να ζεις με αξιοπρέπεια και ερευνά κατά πόσο νομιμοποιούμαστε να αποφασίζουμε τον θάνατο των άλλων.

22.02.2022, 18.00

Αγέλη του Τζόρντι Κασανόβας

Μετάφραση: Νάννα Παπανικολάου. Σκηνοθεσία: Αγνή Χιώτη. Ηθοποιοί: Χάρης Χιώτης, Καλή Δάβρη, Κυριάκος Μαρκάτος, Λυδία Σγουράκη, Κώστας Πιπερίδης, Σταμάτης Μπάκνης, Ιάσονας Καστόρης.

3 τα ξημερώματα της 7ης Ιουλίου 2016. Γιορτή του Σαν Φερμίν. Εκείνοι είναι πέντε φίλοι που αποκαλούνται «Το κοπάδι». Ο νεότερος απ’ αυτούς πρέπει να περάσει μια τελετή μύησης. Όταν συναντούν μια κοπέλα στο κέντρο της Παμπλόνας, προσφέρονται να την συνοδεύσουν στο αυτοκίνητό της, που είναι σταθμευμένο έξω από την πόλη. Καθ’ οδόν όμως, ένας απ’ αυτούς, κατορθώνει να τρυπώσει στην είσοδο ενός κτηρίου και φωνάζει και τους υπόλοιπους. Παίρνουν την κοπέλα και την βάζουν μέσα κι αυτή.

Πρόκειται για ένα θεατρικό έργο-ντοκουμέντο, όπως λέγεται, διότι βασίζεται σε πραγματικά γεγονότα. Η Αγέλη είναι ένα έργο που αναπαριστά την δίκη των πέντε μελών της παρέας με το όνομα «Το κοπάδι» για έναν ομαδικό βιασμό. Γράφτηκε με βάση τις περιγραφές στην πολύκροτη δίκη, που έγινε μεταξύ 2017 και 2019. Περιλαμβάνει αποσπάσματα των δηλώσεων των κατηγορουμένων και της καταγγέλλουσας που δημοσιεύθηκαν σε διάφορα μέσα μαζικής επικοινωνίας. Είναι ένα δραματοποιημένο θεατρικό ντοκυμαντέρ που μας επιτρέπει να εισχωρήσουμε στο μυαλό του θύματος και των θυτών. Παρακολουθούμε μια δίκη, στην οποία το θύμα επαναθυματοποιείται και υποχρεώνεται να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες για προσωπικά ζητήματα απ’ ό,τι οι ίδιοι οι κατηγορούμενοι. Η υπόθεση ξετίναξε την έννοια της αρρενωπότητας, της συναίνεσης και της σεξουαλικής επίθεσης στην ισπανική κοινωνία. Μια δίκη ορόσημο.

Back To Top