14o Ιβηροαμερικανικό Φεστιβάλ Θεατρικών Αναλογίων Όλες τις Δευτέρες του Φεβρουαρίου (3, 10, 17, 24) στο Θέατρο της Ελληνοαμερικανικής Ένωσης (Μασσαλίας 22, Κολωνάκι, Αθήνα) στις 18.00 ακριβώς Διοργάνωση: Ινστιτούτο Θερβάντες, Solo Teatro και Θίασος C for Circus
3/2 Αλερετούρ στον Κρόνο, της Μάρτα Μπαρσελό
Η Ρόζα, μια καθηγήτρια 40 ετών, διαγιγνώσκεται με καρκίνο του στήθους. Το συζητάει ανοιχτά με την τάξη της. Δυσκολεύεται να το πει στη μητέρα της. Ο σύζυγός της, ο Κάρλες, είναι πάντα κοντά της, όπως και τα παιδιά τους, η Λάουρα και ο Τζόρντι. Σε έναν μονόλογο εσωτερικό, ειρωνικό και άμεσο ταυτόχρονα, η Ρόζα απορρίπτει οποιαδήποτε πρόθεση για ηρωισμούς. Δεν θέλει να τη βλέπουν ως αγωνίστρια, νιώθει σαν ένας ακόμα άνθρωπος που θέλει να συνεχίσει να ζει, όπως κάποιος που θα ‘κανε αναγκαστικά ένα μακρινό και αβέβαιο ταξίδι στον Κρόνο, αλλά είναι αποφασισμένος να γυρίσει οπωσδήποτε στη Γη.
Σκηνοθεσία: Ειρήνη Μακρή
Παίζουν: Χρυσα Κοτταράκου, Μαρία Ελισάβετ Κοτίνη
10/2 Fake, του Ραφέλ Γκαγιέγο (προσκεκλημένος ο συγγραφέας)
Στην εποχή των Clickbait[1] του πολλαπλασιασμού των μη επαληθευμένων πληροφοριών και των ολοένα και πιο ρευστών αξιών, μια προοδευτική πολιτικός στοχεύει να σκαρφαλώσει στα ύψη της πολιτικής ιεραρχίας. Ο αγώνας της είναι ένας αγώνας ενάντια σε δομές ανθεκτικές σε κάθε βαθιά αλλαγή, μέσα σε ένα περιβάλλον γεμάτο απειλές που μέχρι πρόσφατα θεωρούσαμε ξεπερασμένες. Το Fake τινάζει το δέντρο της χειραγώγησης και της διαφθοράς των μέσων ενημέρωσης, ενώ μας βάζει μπροστά σε έναν καθρέφτη και μας θέτει ένα άβολο ερώτημα: θέλουμε να είμαστε απλοί θεατές μιας συλλογικής υποβάθμισης, που ίσως μόλις έχει αρχίσει;
[1] Clickbait (από το “click” – κλικ, και το “bait” – δόλωμα) είναι αρνητικός όρος που περιγράφει άρθρα (και γενικότερα περιεχόμενο) σε ιστοσελίδες, που έχει ως στόχο την αποκόμιση κερδών από την διαδικτυακή διαφήμιση. Αυτό γίνεται συνήθως σε βάρος της ποιότητας ή της ακρίβειας του άρθρου, στηριζόμενο σε τίτλους εντυπωσιασμού ώστε να προσελκύσει κλικ και στη συνέχεια να ενθαρρύνει την προώθηση του περιεχομένου στα κοινωνικά δίκτυα. Οι επικεφαλίδες των clickbait άρθρων στοχεύουν στο να εκμεταλλευτούν το «χάσμα περιέργειας» (curiosity gap), παρέχοντας στον τίτλο πληροφορίες αρκετές για να κινήσουν την περιέργεια του αναγνώστη, αλλά όχι αρκετές για να ικανοποιήσουν την περιέργειά του αν δεν κάνει κλικ στον σύνδεσμο που οδηγεί στο περιεχόμενο.
Σκηνοθεσία: Νικόλας Παπαδομιχελάκης
Παίζουν: Χρυσα Κοτταράκου, Ειρήνη Μακρή, Κατερίνα Συναπίδου, Γιωργής Σφυρής, Σπύρος Χατζηαγγελάκης
17/2 Παγόβουνο, της Γιολάντας Γκαρθία Σεράνο (προσκεκλημένη η συγγραφέας)
Το έργο διαδραματίζεται το βράδυ που βυθίζεται ο Τιτανικός. Ένα νιόπαντρο ζευγάρι, ο Κλέμεν και η Λολίτα, γνωρίζουν δυο φίλους, τον Φράνσις και τον Έλι, που ταξιδεύουν επίσης στην πρώτη θέση. Οι τέσσερίς τους δημιουργούν μια έντονη σχέση. Κανείς τους βέβαια δεν ξέρει ότι θα είναι η τελευταία νύχτα που θα περάσουν μαζί στο μεγάλο υπερωκεάνιο. Αν το ήξεραν, ο Φράνσις και ο Έλι δεν θα είχαν καταστρώσει το τρελό σχέδιο που ετοιμάζουν. Κοσμήματα, μεταμφιέσεις, μυστικά και ψέματα, και μια αξέχαστη ιστορική βραδιά είναι τα συστατικά που συνθέτουν αυτή την ξεκαρδιστική κωμωδία παρεξηγήσεων.
Σκηνοθεσία: Παναγιώτης Γαβρέλας
Παίζουν: Μάνος Βαβαδάκης, Βαλέρια Δημητριαδου, Νικόλας Παπαδομιχελάκης, Παύλος Παυλίδης
24/2 Το αγόρι στο τελευταίο θρανίο, του Χουάν Μαγιόργκα
ΒραβείοTelón Chivas 2007
Βραβείο Max 2008 για τον καλύτερο συγγραφέα.
Έναρξη της καινούργιας σχολικής χρονιάς και ο Χερμάν, καθηγητής Λογοτεχνίας στο λύκειο, διαπιστώνει με την πρώτη έκθεση που γράφει η τάξη του, πως οι μαθητές του έχουν περιορισμένα ενδιαφέροντα και ακόμη πιο περιορισμένο λεξιλόγιο. Όμως, ο Κλάουντιο, ένας φαινομενικά ντροπαλός και ήσυχος 17χρονος έφηβος, με μια έκθεσή του θα κεντρίσει το ενδιαφέρον του Χερμάν, καθώς από το κείμενό του, φαίνεται πως, ο μαθητής αυτός έχει εξαιρετικό ταλέντο στο γράψιμο. Ο Χερμάν, θέλοντας να βοηθήσει τον Κλάουντιο να βελτιώσει την τεχνική γραφής του, του δίνει οδηγίες για τον τρόπο που πρέπει να συνεχίσει την ιστορία του και του επισημαίνει τα λάθη του. Το ζήτημα είναι ότι ο Κλάουντιο χρησιμοποιεί ως κεντρικούς ήρωες της ιστορίας του τα πρόσωπα της οικογένειας ενός συμμαθητή του, του Ράφα, στο σπίτι του οποίου έχει καταφέρει να εισχωρήσει, βοηθώντας τον στα Μαθηματικά. Αυτή η ιδιότυπη σχέση που αναπτύσσει σταδιακά ο Κλάουντιο με τα μέλη της οικογένειας του Ράφα, δεν είναι και τόσο αθώα όσο δείχνει.
Παράλληλα, η σχέση που θα αναπτυχθεί ανάμεσα στον Χερμάν και τον Κλάουντιο θα επηρεάσει και τους δύο καταλυτικά και θα προκαλέσει μια σειρά από ανεξέλεγκτα γεγονότα…
Το αγόρι στο τελευταίο θρανίο μιλάει για γονείς και παιδιά, για δασκάλους και μαθητές, για την απόλαυση να διεισδύεις στη ζωή των άλλων από το τελευταίο θρανίο, εκεί όπου δε μπορεί να σε δει κανείς, εσύ όμως μπορείς να τους βλέπεις όλους.
Σκηνοθεσία: Βαλέρια Δημητριάδου
Παίζουν: Βαγγέλης Αμπατζής, Παναγιώτης Γαβρέλας, Χρύσα Κοτταράκου, Ειρήνη Μακρή, Νικόλας Παπαδομιχελάκης, Παύλος Παυλίδης