Ο Βασίλης Μαυρογεωργίου επιμένει ισπανόφωνα
Δημοσιεύθηκε από τη Μαρία Κρύου στο Αθηνόραμα στις 29/06/2019
Ο Βασίλης Μαυρογεωργίου έχει στο ενεργητικό του πολλές και επιτυχημένες συνεργασίες ως ευφάνταστος παραμυθάς του ελληνικού θεάτρου, ως σκηνοθέτης και ως πρωταγωνιστής. Στο Φεστιβάλ Αθηνών έρχεται με τη δεύτερη ιδιότητά του για να μας παρουσιάσει το «Κόντρα στην ελευθερία», το πρώτο έργο της Τριλογίας της Επανάστασης του Καταλανού Εστέβα Σολέρ, η οποία περιλαμβάνει επίσης τα έργα «Κόντρα στην ισότητα» και «Κόντρα στην αδελφοσύνη» (τις τρεις αρχές της Γαλλικής Επανάστασης).
Είναι γεγονός πως η ισπανόφωνη δραματουργία διανύει τη νέα της χρυσή εποχή με μια σύγχρονη στρατιά συγγραφέων να βρίσκεται ετοιμοπόλεμη στις επάλξεις. Ποιο είναι, όμως, το ιδιαίτερο στοιχείο της που βρίσκει συναρπαστικό ο Βασίλης Μαυρογεωργίου; Όπως έχει δηλώσει στο «α», τα περισσότερα κείμενα που έρχονται από τον ισπανόφωνο κόσμο έχουν έντονο πολιτικό χαρακτήρα και ασχολούνται με σύγχρονα κοινωνικά ζητήματα χωρίς να σηκώνουν το δάχτυλο και να γίνονται γραφικά, αλλά ενσωματώνοντας οργανικά στη δραματουργία τους όλα τα θέματα που επεξεργάζονται με ρυθμό και σασπένς. Το να ανεβάσεις έργα με τέτοια κοινωνική διάσταση, είναι σύμφωνα με τον σκηνοθέτη, μια κίνηση ενάντια σε ακραίες ιδεολογίες και στην ομοφοβία που βρίσκουν έδαφος να υπάρξουν και στη χώρα μας.
Το «Κόντρα στην ελευθερία» επικεντρώνεται στη μοναξιά και στην αίσθηση ότι η ανθρωπότητα αποχαιρετά τον παλιό κόσμο. Αποτελείται από επτά μονόπρακτα τα οποία καταπιάνονται με θέματα όπως η προσφυγική κρίση, η κρίση στο θεσμό του γάμου, η «διαστροφή» της ανάγνωσης βιβλίων, η παιδοφιλία, η κοινωνική κρίση ως επακόλουθο της οικονομικής, η «ζωή» στο facebook και η γνωστή −γυναικεία κυρίως− ατάκα «δεν έχω τίποτα να φορέσω».
Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο ΕΔΩ