skip to Main Content
Κριτική για το Σχολείο της ανυπακοής του Πάκο Μπεθέρα στο Boemradio.com

Κριτική για το Σχολείο της ανυπακοής του Πάκο Μπεθέρα στο boemradio.com

Την περίοδο της Αναγέννησης, ένας άνθρωπος γένους θηλυκού, έχει τρεις επιλογές:

Μοναστήρι, πορνεία ή γάμος

Αυτός ο άνθρωπος που τυχαία δεν είναι γένους αρσενικού, πρέπει να αποφασίσει πολύ γρήγορα ποιον από τους τρεις θα πάρει…

Αλλιώς, είτε από βιασύνη είτε από άγνοια θα καταλήξει να πάρει τον χειρότερο…

Ο Πάκο Μπεθέρα, γνωστός στο ελληνικό θεατρικό κοινό, κι από το πρόσφατο ανέβασμα του έργου του «Μικρό μου πόνι», είναι ένας σύγχρονος συγγραφέας που συνδιαλέγεται με καίρια θέματα αφήνοντας, μέσα σε ένα σκοτεινό χιούμορ, πληθώρα ερωτημάτων. Ο Αποστόλης Ψαρρός σκηνοθετεί «Το Σχολείο της Ανυπακοής» και ερμηνεύει τον ένα ρόλο, με την ίδια ακριβώς πρόθεση: να θέσει ερωτήματα. Το έργο αναφέρεται στην γυναικεία σεξουαλική ευχαρίστηση, πρακτική, γνώση και οι δύο ρόλοι – θείας και ανιψιάς – ερμηνεύονται από δύο ταλαντούχους άνδρες ηθοποιούς, οι οποίοι παραστούν δύο ανθρώπους, που τυχαίνει να ζουν κάτω από τον ζυγό του φύλου τους. Αυτή είναι η συνθήκη που βιώνουν και η αντίδραση τους είναι ο εξαιρετικά ευφυής λόγος του Μπεθέρα που απελευθερώνει την συζήτηση περί σεξ και άλλων δαιμονίων.

Πρόκειται για μια παράσταση με πλήθος κωμικών σκηνών, η οποία μολαταύτα είναι κατά βάθος μια εγκεφαλική παράσταση, που παίζει με το δίπολο εικόνας και λόγου. Ο Φώτης Λαζάρου και ο Αποστόλης Ψαρρός ερμηνεύουν τους δύο ρόλους με πολύ ενδιαφέρον, δεν μιμούνται τις γυναίκες και δεν απεκδύονται ούτε την αντρική τους υπόσταση. Με άλλα λόγια ακολουθούν μια ερμηνευτική γραμμή που δεν εγκλωβίζεται σε καρικατούρες ή μανιέρες. Αυτή η προσοχή στην λεπτομέρεια δίνει μια ξεχωριστή κατεύθυνση τόσο στο κωμικό στοιχείο όσο και στην ανάδειξη του κειμένου ως κυρίαρχου πρωταγωνιστή αυτής της παράστασης. Διατηρούν το σχήμα της γυναίκας αλλά βαδίζουν με ένα εντελώς σουρεαλιστικό τρόπο στην ερμηνεία υιοθετώντας μια ελεύθερη γραφή στην υποκριτική τους επένδυση όπου ο ρόλος γυναίκα δεν φέρει την κοινωνική του φόρμα, όχι τουλάχιστον όσο διαρκεί η διαδικασία της σεξουαλικής επιμόρφωσης.

Διαβάστε όλη την κριτική ΕΔΩ

Back To Top