«Κόντρα στην ελευθερία» και τις αντιφάσεις της από το Φεστιβάλ Αθηνών. Κριτική της Ιωάννας Βαρδαλαχάκη στο clickatlife.gr
Μια παράσταση που σε «χτυπάει» την ώρα που γελάς.
Σουρεαλιστικές σκηνές που συνδυάζουν το ακραίο και το χιούμορ με τον αιχμηρό κοινωνικό σχολιασμό εκτυλίσσονται στην Πειραιώς 260 όπου ο Βασίλης Μαυρογεωργίου σκηνοθετεί, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών, το, με πολλές δόσεις παραλόγου, έργο «Κόντρα στην ελευθερία».
Γραμμένο από τον Καταλανό συγγραφέα, κριτικό κινηματογράφου και σκηνοθέτη Εστέβα Σολέρ, το έργο ανοίγει την «Τριλογία της Επανάστασης» η οποία επικεντρώνεται στις τρεις αρχές της Γαλλικής Επανάστασης. Τα άλλα δύο μέρη έτσι ονομάζονται «Κόντρα στην ισότητα» και «Κόντρα στην αδελφοσύνη».
Το έργο και ο συγγραφέας
Ο Σολέρ έχοντας αδυναμία στις ιστορίες που…πάνε κόντρα σε αξίες και ιδανικά, πρόκειται άλλωστε για τη δεύτερη τριλογία των Κόντρα, γράφει ένα έργο σπονδυλωτό που αποτελείται από επτά μονόπρακτα με μικρές ιστορίες της σύγχρονης πραγματικότητας τοποθετημένες σε μια δική του συνθήκη την οποία ορίζουν η ειρωνεία, ο κυνισμός, το μαύρο χιούμορ, η ακραία διάσταση και η βία.
Η πρώτη τριλογία των Κόντρα ονομάζεται «Τριλογία της αγανάκτησης», έχει μεταφραστεί σε 19 γλώσσες και αποτελείται από τα έργα «Κόντρα στην πρόοδο», «Κόντρα στον έρωτα» και «Κόντρα στη δημοκρατία».
Αυτός γίνεται ο κόσμος πάνω στον οποίο κινούνται οι ήρωές του ενώ οι ιστορίες τους είναι εμπνευσμένες από το σύγχρονο, παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον και βρίσκονται πάντα τοποθετημένες μέσα σε αυτό, μιλώντας μάλιστα για καταστάσεις με οικουμενική διάσταση– το ζήτημα της οικουμενικότητας άλλωστε είναι σημαντικό για τον συγγραφέα τον οποίο δεν ενδιαφέρει τόσο να καταπιαστεί με τοπικά και περιορισμένου ενδιαφέροντος θέματα.
Στο «Κόντρα στην ελευθερία» ακολουθούμε τον στοχασμό του Σολέρ πάνω στην έννοια της ελευθερίας μέσα από ιστορίες που μας επισημαίνουν τις αντιφάσεις της ζωής μας, αναφορικά πάντα με το θέμα της ελευθερίας. Γι’ αυτό και τοποθετείται η λέξη «κόντρα» στον τίτλο, για να εκφράσει την αποδυνάμωσή της.
Συχνά ο Σολέρ αλιεύει τις ιστορίες του από το νεανικό του portofolio με περίπου 200 διηγήματα, καθώς, όπως ο ίδιος λέει, στην ηλικία των 17 που ξεκίνησε να γράφει διέθετε περισσότερη φαντασία.
Διαβάστε ολόκληρη την κριτική ΕΔΩ