Η χρεοκοπία του σύγχρονου δυτικού πολιτισμού σε εφτά επεισόδια. Κριτική για το “Κόντρα στην ελευθερία” του Εστέβα Σολέρ από την Τώνια Καράογλου στο Αθηνόραμα
Δεν μπορώ να σκεφτώ πιο άμεσο, έξυπνο και ουσιαστικό τρόπο να μιλήσει ένας συγγραφέας για τις πληγές του σύγχρονου κόσμου από αυτόν που διάλεξε ο Καταλανός Εστέβα Σολέρ. Το προσφυγικό ζήτημα, η στεγαστική κρίση, η εργασιακή εκμετάλλευση του τρίτου κόσμου, η παιδοφιλία είναι είναι μερικά από τα θέματα που βάζει στο επίκεντρο του ενδιαφέροντός του και χτίζει γύρω τους ένα σπονδυλωτό έργο εφτά ανεξάρτητων ιστοριών. Και τι κάνει με αυτές; Μεταχειρίζεται μια δραματική γλώσσα για να «πείσει» τον θεατή για την τραγική, πράγματι, διάσταση που έχουν λάβει τα παραπάνω θέματα; Καταφεύγει στον ρεαλισμό ή μήπως, χειρότερα, καταλήγει να ακούγεται διδακτικός; Τίποτα από τα παραπάνω.
Ο Σολέρ είχε την ευφυία να καταφύγει στη γλώσσα του θεάτρου του παραλόγου και να μεταμφιέσει τα δύσκολα ζητήματά του με ένα «κωμικό» ένδυμα, που καταλήγει να μας πετάει στα μούτρα πολλές άβολες αλήθειες. Όπως, π.χ., κάνει με τις αυτοκτονίες ανθρώπων που έχασαν το σπίτι τους επειδή δεν κατάφεραν να εξοφλήσουν το δάνειό τους στην τελευταία ιστορία του έργου, που διαδραματίζεται μεταξύ ενός μεσίτη και μιας υποψήφιας αγοράστριας με φόντο τον απαγχονισμένο πρώην ιδιοκτήτη του σπιτιού, όπου μεταχειρίζεται εξολοκλήρου την ειρωνία και το μαύρο χιούμορ.
Διαβάστε ολόκληρη την κριτική ΕΔΩ