μιχ 768×768

Ο Μιχάλης Συριόπουλος παίζει με την «Αρχή του Αρχιμήδη»

Συνέντευξη στη Διονυσία Μαρίνου για ΤΑ ΝΕΑ, 10/10/19

Η αρχή του Αρχιμήδη, το σημαντικό έργο του καταξιωμένου Ισπανού συγγραφέα Josep Maria Miró, αφού κατέκτησε κοινό και κριτικούς την περασμένη σεζόν, επιστρέφει στο θέατρο Skrow από Πέμπτη έως Κυριακή, για να μας φέρει ακόμη μια φορά αντιμέτωπους μ’ ένα αριστοτεχνικά απλό δίλημμα.

Πρωταγωνιστής είναι ο Τζόρντι, δάσκαλος σε ομάδα κολύμβησης παίδων, που αγκαλιάζει και δίνει ένα φιλί σ’ ένα αγοράκι που κλαίει, γιατί φοβάται το νερό και δε θέλει να κολυμπήσει χωρίς σωσίβιο. Μια τρυφερή κίνηση ενθάρρυνσης ενός καλού δασκάλου. Μια απρεπής κίνηση με υποβόσκουσα σεξουαλική πρόθεση. Μια κίνηση που ίσως αποκαλύπτει περισσότερα για τον παρατηρητή απ’ ό,τι για τον δράστη. Ποιος είναι αυτός που κοιτάει; Από ποια οπτική; Μια κίνηση, που θα αποτελέσει αφορμή για μια αλληλουχία εκρηκτικών συζητήσεων και καταστάσεων και θα φέρει στην επιφάνεια υποψίες, προκαταλήψεις και φόβους. Το μόνο που μένει είναι να πάρουμε θέση… Ή και όχι.

Ο Μιχάλης Συριόπουλος μιλάει στα «Νέα» για την παράσταση, τα διλήμματα και τα ταμπού.

Πώς χειρίζεστε το ρόλο σας;

Ο ρόλος μου είναι μια κατασκευή με συνδημιουργό τον σκηνοθέτη μου, Βασίλη Μαυρογεωργίου. Η βασική του οδηγία ήταν να παίζω στην κόψη του ξυραφιού. Στοίχημά μας ήταν «να είμαι και να μην είμαι» σε όλα τα θέματα που διακυβεύονται στο έργο. Αυτό με βοήθησε στο να «συνθέσω» μια περσόνα απόλυτα εξώστροφη, που ξορκίζει τους φόβους με κανιβαλισμό αλλά που, εν τέλει, έχει μέσα του πολλούς κουκουλωμένους δαίμονες!

Διαβάστε όλη τη συνέντευξη ΕΔΩ