Ο Νταβίντ Πλανέλ είναι σεναριογράφος, σκηνοθέτης κινηματογράφου και θεατρικός συγγραφέας.david-planell

Από τις δουλειές του ως σεναριογράφου ξεχωρίζουν οι ταινίες μεγάλου μήκους Héctor» (Έκτωρ), “La guerrilla de la memoria” (Ο κλεφτοπόλεμος της μνήμης) ή Siete mesas de billar francés” (Επτά τραπέζια γαλλικού μπιλιάρδου) (Αργυρό κοχύλι  καλύτερης ταινίας στο Φεστιβάλ του Σαν Σεμπαστιάν).

Εργάστηκε ως σεναριογράφος σε τηλεοπτικές σειρές όπως Hospital Central (Κεντρικό νοσοκομείο), El comisario (Ο επίτροπος), La casa de los líos (Το σπίτι της ταλαιπωρίας), A las 11 en casa (Στις 11 στο σπίτι), Un burka por amor o Vicente Ferrer (Μια μπούρκα από έρωτα ή Βισέντε Φερρέρ).

Ως σκηνοθέτης κινηματογράφου, εκτός από πολλές ταινίες μικρού μήκους όπως οι πολυβραβευμένες “Carisma”(Χάρισμα), “Subir y bajar” (Ανέβα-κατέβα) ή Ponys” (Τα πόνι), σκηνοθέτησε και την ταινία μεγάλου μήκους Η ντροπή, με πρωταγωνιστές τους Αλμπέρτο Σαν Χουάν και Ναταλία Ματέο που κέρδισε το βραβείο καλύτερης ταινίας και το δεύτερο βραβείο σεναρίου στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Μάλαγας το 2009, ενώ ήταν υποψήφιο στα Βραβεία Γκόγια (τα ισπανικά Όσκαρ) για το Βραβείο Καλύτερου Νέου Σκηνοθέτη.  Ήταν επίσης υποψήφιος για Βραβείο Γκόγια άλλες τρεις φορές ως σεναριογράφος και σκηνοθέτης.

Στο θέατρο έγραψε και σκηνοθέτησε την κοινωνική κωμωδία “Bazar”, που ανέβηκε το 2014 στο Teatro del Barrio (προηγουμένως είχε παρασταθεί στη Μαδρίτη το 1996 και στο Royal Court του Λονδίνου το 1997 σε σκηνοθεσία της Roxana Silbert).

Η δεύτερή του δουλειά ως σκηνοθέτη και διασκευαστή είχε τίτλο “El día que Chéjov bailó con Elvis” (Τη μέρα που ο Τσέχωφ χόρεψε με τον Έλβις). Το έργο, το οποίο ανέβηκε στο Θέατρο Λάρα της Μαδρίτης τον Απρίλιο του 2016, τοποθετεί τον κόσμο του Τσέχωφ στη Νέα Υόρκη της δεκαετίας του ’50.

Τον Αύγουστο του 2016 έγραψε και σκηνοθέτησε το τρίτο έργο του “Mi última noche con Sara” (Η τελευταία νύχτα μου με τη Σάρα), ένα αφιέρωμα στη Σάρα Μοντιέλ, που θα κάνει πρεμιέρα το φθινόπωρο του 2016 στην Gran Vía της Μαδρίτης.

Αυτή την εποχή ετοιμάζει την παραγωγή του επόμενου έργου του, “La poetisa. Crimen a pie de página” (Η ποιήτρια. Έγκλημα στο υποσέλιδο), ένα θρίλερ με θέμα τον φθόνο και τη δουλειά του λογοτέχνη.